O 30 de xullo de 1980, Maruxa Fernández, viúva do artista e escritor Luís Seoane (1910-1979), entregaba á Real Academia Galega a biblioteca de arte do seu home, composta por 2.704 volumes, procedente de Buenos Aires, cidade onde naceu o intelectual e á que tivo que regresar dende Galicia anos despois, debido a súa condición de exiliado por mor da súa ideoloxía política.
O fondo viaxou dende Buenos Aires ata Bilbao por vía marítima, no barco capitaneado por Ariel Canzani, amigo de Seoane. De aí continuaría por vía terrestre ata A Coruña.
Trátase dunha biblioteca especializada na arte contemporánea do século XX, especialmente na pintura. Foi reunida ao longo de corenta anos e moitos dos exemplares foron mercados durante as viaxes do seu propietario.
Contén obras relacionadas con multitude de artistas, destacando pola cantidade as obras dedicadas a Klee, Miró, Matisse, Grosz e, moi especialmente, Picasso.
Detéctanse, ademais, algúns trazos que revelan as preferencias e intereses do propietario, como as obras sobre o expresionismo, a pintura mural, a arquitectura de Le Corbusier ou Gaudí, a ilustración de libros, o deseño industrial ou o mundo da artesanía.
O 75% dos volumes está impreso a partir dos anos cincuenta do pasado século.
Agás casos moi contados, todas as obras que forman parte desta biblioteca son primeiras edicións.
Chama a atención o carácter internacional da colección, tanto polos lugares de publicación das obras como polos idiomas empregados nelas.
Destacan, pola cantidade, as impresas en Buenos Aires e París. Só un 20% do fondo está impreso en España, maioritariamente en Madrid e Barcelona.
En canto aos idiomas, as obras están escritas principalmente en español, inglés, francés, alemán e italiano.
Fisicamente, son volumes en xeral de gran tamaño e contan con ilustracións, gran parte delas en cor.
Forman parte do conxunto 63 títulos de publicacións periódicas, ilustradas e de gran tamaño, con características semellantes ao resto canto á temática, datas e lugares de publicación. Só sete destes títulos están publicados en España, e destacan pola cantidade os 27 que se publicaron en París.
Cómpre subliñar, ademais, que algúns exemplares da colección posúen trazos individualizadores que lles engaden aínda máis valor, como o feito de conter dedicatorias manuscritas a Luís Seoane por parte dalgúns autores, como Geo Dorival ou Demetrio Urruchúa.
Tamén constitúen un valor engadido os exemplares numerados, así como as marcas a lapis do propio Seoane en determinados parágrafos do texto dalgunhas obras para salientar ideas, como ocorre na obra titulada Henri Matisse de Raymond Escholier. Ademais, case a práctica totalidade dos exemplares leva o ex-libris deseñado polo propietario, que neste caso se trata dun artista consagrado. Todo un luxo.
Cómpre salientar, dentro do conxunto, a bibliografía relacionada co pintor Pablo Picasso, o que dá unha idea do interese de Luís Seoane por este pintor, que se converte no preferido dentro da colección, representando un 10% do total.
A maioría destas obras está publicada no estranxeiro, destacando as editadas en París, Nova York e Buenos Aires. As editadas en España son maioritariamente de Madrid e Barcelona, sobre todo desta última cidade.
A maior parte publicáronse entre os anos 1940 e 1978 e son primeiras edicións, moitas delas ilustradas.
Entre as obras atopamos 6 exemplares numerados e 9 que presentan marcas a lapis que fan que nos deteñamos en determinados parágrafos do texto.
Tamén hai un exemplar cunha dedicatoria de varias persoas a Luís Seoane e á súa dona, datada en 1973.