Baixo o título «Contaria-vos as muy grandes tormentas que sofreu o moço...» Cantigas de Santa María, 115: a cantiga máis longa, o concerto consistirá na interpretación da composición de 30 estrofas que relata o milagre dun cativo que viaxa durante anos á procura da salvación antes da chegada do demo para levalo consigo, anunciada para o seu décimo quinto aniversario. «Acometemos esta reto buscando facer atractiva unha peza tan especial coma esta a unha audiencia actual, se cadra non sempre afeita á súa linguaxe, ao contido, á lonxitude da súa narración e á súa melodía estrófica. Ao tempo, tentamos ser o máis respectuosos posible co texto e a música e coas noticias sobre as prácticas da época que nos chegaron», explican Paloma Gutiérrez del Arroyo e Manuel Vilas.
A versión en galego moderno que se proxectará correu a cargo do académico Henrique Monteagudo, editor do Códice de Toledo, un dos catro exemplares nos que se preservaron as Cantigas de Santa María e que na actualidade se conserva na Biblioteca Nacional de España. Os outros tres son o mencionado Códice Rico e mais o Códice dos Músicos, conservados na Biblioteca de San Lorenzo de El Escorial; e o custodiado na Biblioteca Nacional Central de Florencia (Italia).
«Vai ser unha actuación moi especial, cremos que é un peche moi adecuado para este ano dedicado á memoria do noso ilustre devanceiro, que tivo un papel relevante na cultura hispánica e especialmente na cultura galega. O propósito é poñer en valor e facer chegar ao público a súa faceta artística mediante un concerto que vai permitir desfrutar da marabilla que supuña a execución dunha das Cantigas de Santa María, precisamente, a máis longa de todo o cancioneiro marial», valora Henrique Monteagudo.
A Real Academia Galega poralle así o ramo á conmemoración do 800 aniversario de Afonso o Sabio, unha efeméride que celebrou tamén coa recuperación en versión dixital da escolma feita por Xosé Filgueira Valverde das cantigas do monarca para a propia institución. A RAG emitiu ademais unha declaración pública reclamando a difusión pública na Rede dos códices das Cantigas de Santa María custodiados no Escorial, tras a cal foron subidos á Rede, seguindo os pasos adoptados con anterioridade polas institucións que custodian os outros manuscritos.