?
CASTELAO ESCEN?GRAFO 43
tase nun tallo dediante do cadro pra acompa?ar o que canten
que han sere cousas alegres e de berrar moito. Os cantos do acor
de?n te?en que sere ises cantos dexenerados que conservan toda
a gracia e a malicia da Terra. Boeno. Vela? queda e xa veremos
al?" 5.
N?tese que v?a como "escena" e "representaci?n" o que logo
ser?a pintura e como xa est?n eiqu?, en xu?o do 1921, os x?r
molos do que ir?a remanecer vinte anos desp?is en Os vellos non
deben de namorarse. A escea ideada foi teima nas conversas dos
anos da Polif?nica. O cadro foi presentado como "traballo de
pensionado" ? "Junta" e non poidemos atopalo a?nda, anque
nunca se perde a espranza. Resta un dibuxo pra o calco no Mu
seo de Pontevedra.
CARA UN "TEATRO DE ARTE"
Denantes de xurdir a Sociedade Polif?nica quixo encetar en
Pontevedra un "Teatro de Arte". Iglesias Vilarelle atop?u m?is
doado formar unha Sociedade Coral, que tivo o. seu director en
Blanco Porto e o seu primeiro presidente en Lousada Di?guez.
Aproveitar?anse algunhas ideias pra a presentaci?n esc?nica.
Coido importante recoller algunhas das esceas que Castelao
espori?a nas conversas cos amigos pra este Teatro:
1. Festa.0 desenrolo da que v?a nos "Diarios". Non che
' g?u a realizar os tel?ns. "Foliada de Sanxenxo" de Fontoira e
m?is o "San Beniti?o" de Blanco Porto houberan dado o fondo
musical.
2. Bailadas.?Pra bailes dese??u moitos traxes que logo ser
v?ronlle en "Os vellos". O Museo garda alg?ns bocetos do 1934.
3. 0 pranto.?Utiliz?uno en "Os vellos"; a ideia ? do 1925.
Era un dos cadros que levar?an muro no primeiro termo e xente
asomada atr?s, como r?a enmedio, nas fiestras. Escoitar?anse
1
xnarmurios, ver?ase pasar a crus da parroquia e logo as berra
!
poras, abrindo, de s?peto, as vidreiras. O meu convenzo de "O
Vigairo" literaturiza a ideia.
4. A procesi?n,Co mesmo decorado. Pasando os xigant?ns,
1 crus, as imaxes, sen que se vise a xente. No xogo de contrastes,
., an grato a Castelao, ser?a o "contraposto" do anterior.
S CASTELAO, D:arios, fol. 129 (id.).
1
9