BOLETIN.DE. LA REAL ACADEMIA GALLEGA
Estes .apontamentos de. Str?bon :e o :valor;que 411es empresta o
sentido dado,polos.'seus com?ntadores, supo?en ,pra, n? ,unha
posibilidade de: ter,: at?nado. coa tese ;interpretativa, da ?inscultura
que estudamos, pero ainda hai mais: seguindo na . nosa pesqueri
z?n, compre preguntar: , o feito tle dicir , Str?bori que os galego:;
eran ateos, e que os seus vec??os adouraban un deus innominado,
fal?ndonos de cami?odos seus cantos e bailes ritu?s, nas noites
de Iua,;chea, quersi?ificar:que'estas pr?iticas eran :desco?ecidas
dos galegos?, coidamos ; que non, masque o `pareza e reialmente
o diga; e,?base?monos.para nos producir as?, no feito,dattradicio
nalidade das lumeradas de San Xo?n, e da r cursidosa pr?itica
recollida no partido de Viana do Bolo'1(Ourense), por'un modei
n?` escribidor (8), quen nos di que tanto de vran ?;como de; inver
no, mas con preferenza na prim.eira de estas estaz?ns, as noites
de luar e de un xeito principalna lua chea, as xentes da alde? .
fan xuntaza nunha eira pra cantar e bailar adic?ndolle c?ntigas
? ' lua, das que trai seis exemplos .recollidos en ? algunha de esas
foliadas; mas ; aqueI de quen tiramos esta nota, solmente trai
,?sta, de transcriz?n non por demais perfeita:
Sae lua, sae lua;
sae lua dos nubrados,
que xa v5lvense a querere
los mores olvidados.
Por outra' parte temos tamen unha imprecaz?n de abondo de
turpada, que nos da Murgu?a (9):
Diola garde lua nova,
e si?lor da terra nova,
non me morda can nin cobra
hasta que vexa roer a un ? can e a tin lobo
unha cunca de freixo novo.
E no noso folclore .do que fai unha belida esposiz?n e acel
moso estudo este ilustre autor patriarca das tetras galegas, na
parte que trata da nosa mitolox?a popular, n? mesma obra de
(s) Nicol?s Tenorio La aldea gallega; esttidio de derecho consue
tudinario y econom?a popular.?Cais 1914. A informaz?n tom?mola da
obra de Caro Baroja citada hai pouco, e da p?x.8 200 apontamento 203.
(9) V?xase "Galicia" pax.' 186.