"OS VELLOS NON DEBEN DE NAMORARSE" 117
grandes esce?grafos cuia obra en xeral el co?ecera en Par?s, e
Picallo refer?ase ?s obras que ti?a visto de ballet ruso en Buenos
Aires. Cada un deles propo??a temas, e Castelao sorrindo afir
' maba que dende o seu nascimento o teatro foi rexido pola pl?s
, tica denantes que polo concepto, e alud?u ? Paix?n sentida po
pularmente m?is que de outro xeito polo espect?culo que se
fac?a dela. "Os vellos non deben de namorarse" ti?a escomenzado
con "Pimpinela" en Pontevedra, logo seguida navegando polo
B?ltico perante a guerra civil e rematada en Nova York no na
. dal de 1939. Polas mesmas datas aproximadamente que edit?u
o seu caderno de dibuxos "Milicianos", cuia reedici?n deb?u fa
cerse en Buenos Aires conxuntamente con "Galicia M?rtir" e
"Atila en Galicia", pois xuntas constituien un corpo indivis?bel
na totalidade da obra de Castelao. Tr?tase do mesmo tema,
dunha nova face do seu dibuxo e das leendas que os acompa?an,
m?is desgarradas, con uhha iron?a ?cema. Castelao matinaba
xuntar alg?n d?a os tres ?lbumes conserv?ndoos estructurados
cos seus t?doos, levando os pr?logos que fixera pra eles, mais o
tomo que os totaliza ter?a por t?doo o primeiramente pubricado,
"Galicia M?rtir". Quer?a facer algo similar ? seu ?lbum "N?s",
ou os seus tomos de "Cousas". Os tres da guerra compo?en unha
unida de.
"Os vellos non deben de namorarse" estren?use en Buenos
Airee o 14 de agosto de 1941. Foi unha noite de trunfo pra os
galegos de Buenos Aires. Castelao dirix?u a posta en escea da
obra. Os actores estiveron ? outura da obra. Os decorados, os
traxes, as caretas (hoxe no Museo de Carlos Maside, no Castro),
constitu?ron un grande ?isito. O actor Tacholas, (Fernando
Iglesias) na actualidade trunfador no teatro arxentino, fixo cos
Persoaxes dos vellos a m?is importante obra da s?a vida de ac
tor. Asistiron ? seu estreno moitos intelectuales arxentinos. Auto
res como G?mez Mac?a e Nal? Roxlo, directores de teatro, entre
eles Le?nidas Barletta, do Teatro del Pueblo, que quixo repre
sentala en castel?n; actores e actrices que tam?n aspiraban a
rePresentala, etc. Castelao non quixo ent?n que fose traducida
6 castel?n. Eu penso que ese foi o trunfo que lle produxo m?is
ledicia. Con el sinal?u un cami?o pra un teatro aut?nticamente
galego que xungue literatura, m?mica e danza.