Estudos e investigacións sobre Xosé María Álvarez Blázquez
BOLETÍN DA REAL ACADEMIA GALEGA
Unha derradeira marca que foi común para moitos sitios é a de FRANCO (fig. 12) que circulou en vermello os anos 18421848 e en verde o ano 1845. Outra das marcas era a de abono, establecida por acordos entre os correos e outros estamentos oficiais. Levaba sinxelamente un A, a correspondente a Tui é a (fig. 13) en azul nos anos 18571860 e en negro desde 1861. Xa, para rematar con este tipo de marcas, dado que Tui era posto fronteirizo por onde chegaba o Figura 9 correo de Portugal tiña tamén as chamadas de tránsito (fig. 14) que neste caso pon administración de cambio co prezo no centro e o nome de Tui. Soamente para coller os mataselos dos primeiros Figura 10 anos da filatelia ata rematar o século XIX tomaremos nota dos chamados Roda de Carreta e das marcas xerais. A primeira, a roda de carreta, como o seu nome indica eran circulares en forma de roda, levan o número correspondente á cidade capital de provincia. Na provincia de Pontevedra leva o número 39. Como excepción á regra nesta provincia tamén tiñan roda de carreta as cidades de Tui e Vigo dado que no primeiro caso por ser oficina de cambio con Portugal, e en Vigo porto de embarque e recepción de corresponFigura 11 dencia do exterior. A roda de carreta de Tui leva o número 62, existindo impresa en negro e en azul (fig. 15), e a de Vigo o número 60. Do chamado ?Fechador? de 1857, o de Tui tiña dous modelos, un normal co nome da cidade e o da provincia de Pontevedra, e outro levaba o da cidade e Figura 12 o de España. Como exemplo do mesmo mostramos unha carta con saída de Tui, o 30 de decembro de 1859, pasando por Ponteareas, con destino a Ribadavia, e chegando alí ao día Figura 13 Figura 14 seguinte (fig. 16).
155 Nº 369
Figura 15