BOLETIN;DE LA REAL ACADEMIA GALLEGA 43?
si lle din: "torresmeira, borrallenta" (Melide) ; "s?rraleira, cazo
leira" (Lal?n) ; "Mazaroca, troca, troca, f?a na roca" (Parada do'
Sil). En Ribadeo, os corvos fuxen si he berran: '"Queimalos:
queimalosl". A unhas nenas, id'Otirense, ?uvimos decir qu'un'
pavo que v?an todolos d?as, p??ase indignado e bot?base ? elas'
cando dec?an qu'era feo. Esto todo esconde o derradeiro quentor
d'unha arela d'intimidade co mundo vivente que nos arrodea, e
que noutro tempo 'debeu ester mais perto de n?s, ' e ten moito
sinificado .que sexan os nenos os que mais Condo viven ise tem
po en qu'as bestas falaban.'
Todas estas representaci?s referentes ? fala dos animas e ?
seu trato conosco, obxetivaci?s unhas veces do "terror "c?sm?
co outras veces creaci?s literarias, outras h?bit?s de trabali?,
outras eixemplos morales ou eudemonol?xic?s, ?utras sinxelas
brincadeiras dos nenos ou dos maores, vefien, realmente, do
"tempo `, en qu'as best?s falaban". Indican qu'o mundo aquil en
que falaban as bestas, e que foi visto, a trav?s da historia, ase
. gun as preferencias de cada un, ben com'unha ditosa "ed?
d'ouro", ben com'unha "salvaxe" prehistoria, vive ainda aden
.1 tro de cada un de n?s, na escura memoria hereditaria, na me
moria inconscente da li?axe humana. Semella esquecido, roads
volve sempre, pois nil e?st?n os modelos eixemplares ,de" todalas
posibilid?s da vida, que se nos .presentan en figura de mitos e
de representaci?s parab?licas e metaf?ricas, que son os funda
? mentos de toda inventiva e de toda est?tica ou sexa,' de toda
creac?n e ornamento.
D'iste xeito, as bestas ainda nos falan hoxe en d?a, si no
? ouvido, ? imaxinaci?n, lando corpo ?s nosas cobizas segred?s;.
?s apetencias radic?s da nosa natureza, ?s valoraci?s de que non
nos podemos ceibar, sin deixarmos de ser. homes.
t, Ourense, Nadal de 1955.
VICENTE RISCQ
F;
I
?
G
j
j ?