200 BOLETIN DE LA REAL ACADEMIA GALLEGA
? 01lade ! ? 0 mel dos escollidos
veu a po?er sua niisteca dozura
nos vosos nobres beizos, deloridos
daloita. aceda e da treici?n escura!
?Sede dinos de v?s e a nosa Terra!
?Dios `flea pra sempre' a veira vosa!
?Da cadeia, quo inxusta vos aferra,
en cada anaco nascer? unha rosa!'
ou ben ria triada dun recital de Bola?o, un dos nobres seguidores.
de Pardo de Cela:
? Camino ' de Terra dura
que levas a Mondo?edo !
?Nova r?a da Amargura !
Outra Opera compuxo Cabanillas: "A Virxe do Cristal",
seada na co?ecida lenda tan bel?simamente referida polo tam?n
grande poeta Curros Enriquez (Aires da, mi? terra), da , que con
servaba alg?ns versos. Ti?a no seu poder, o libreto, pra compor
a m?sica, o mestre Vives; mas, finado este, perdeuse o orixinal.
Foi unha dobre perda disgraciada para as letras galegas e ma?s
para, sua.arte teatral.
Hai a?nda duas obras mais que, embora se non poidan con
siderare como incrusas na dram?tica propiamente dita, te?en
noustante certo caraiter teatral. E a primeira "Macias o Namo
rado", poema esc?nico, tres actos, prosy a verso, a xeito de guiei
ro musical sobor dunha cantada de Otero Pedrayo, en colabora
z?n con Antonio Lorenzo, e musicada por I. B. Maiztegui. (Ed.
Galixia, Vigo 1956).
Como o seu t?duo indica, est? baseada na vida e morte lendaria
do poeta galego Macias, un dos derradeiros, trovadores do s?culo
XV que escribiron no nosa fala vern?cula.
Nesta obra mest?ranse varios elementos: o recitado, o canto,
1I danza en xeito de ballet; xogan lices, gasas, decorados, e do
bres escenarios; participan no obra actores e cantantes, coros,;
danzadeiras...
A car?n da relaz?n de persoaxes que Ionian parte no desenro
lo da obra, figura unha nota que di: