Estudos e investigacións sobre María Mariño
BOLETÍN DA REAL ACADEMIA GALEGA
non sei, non sei del. (OCVC, p. 169)
Ou, así mesmo, o sinal dun pulo volitivo, dramaticamente sentido coma ilusorio (o imposible ?rescate? da infancia, ámbito de pureza e inocencia, e, ó tempo ?non podo erguerme? querer e non poder recuperarse da ?caída?, do vencemento existencial):
¡Ouh, quen me dera que miña nai (?) (?) Tirada entre mesturada terra estou, quero, quero e non podo erguerme, aplástame a chuvia, lévame o vento, quéimanme, (?) (OCVC, p. 202)
A dramatización ou forza tensiva do dicir vén dada, en moitas ocasións, pola presenza da apóstrofe lírica, da proxección, entón, cara a un ?ti?, enunciatario representado. Aí dáse, por demais, un abano de posibilidades xustamente na natureza ou condición dese receptor da apelación, da función conativa. Teriamos por exemplo, e reiterado, un Ti da transcendencia:
Señor, dime, ¿dime dindonde che falo? ¿Para onde me diches, dime? ¿Para onde son enteira de ti? (OCVC, p. 165)
Ou teriamos un ti da confidencia (no que pode quedar implicado o propio lector):
Quen me dera, amigos, que miña nai me dera hoxe unha tunda. (?) ¡Ouh, quen me dera (?) (OCVC, p. 182)
Ou, en fin, un ti de signo cósmico, no que ve a representación do foco da Vida:
¡Mundo, como abonaches o que de ti era que agora che escapa!. (...) Encóllome para entrar de novo en ti, Mundo. Acurrucada rógoche que deas altura á miña cabida, que flote en ti, que en ti se esparza, (?) (OCVC, p. 182)
61
Nº 368