22 BOLETIN DE LA REAL ACADEMIA GALLEGA
6: 3,4,8,11.
7: 1,4,7,9,11.
8: 4, 7, 11.
9: 4,7,9,11.
40: 2,4,7,11.
11: 2,4,7,11.
12 : 2, 4, 7, 8, 14.
13: 2,4,7,11.
0 pent?metro i?mbico puro, considerando que ao sere bipar
tito iste dodecas?labo en galego, a quinta s?laba ? forzosamente
d?bil ?como derradeira da medida do primeiro membro, que
hai que suplir se dito membro remata en verba aguda? res
ponderia ao esquema de acentuaci?n
2,4,7,9,11,
ao que tende Carr?, sen o atinxir nunca, como non sexa mediante
acentos secundarios. Pero como os acentos en 4 e 11 non son
sen?n unha lei f?sica que o poeta non pode remover, resulta que,
se hai alg?n acento caracter?stico diste verso, ? o que rec?i en
7, que abonda pra lle dar o ritmo i?mbico. Temos unha soa es
ceici?n, a do verso 6, onde a tendencia ? ao ritmo anap?stico.
En suma, na m?trica galega, iste verso pr?cticamente non esixe
acentuaci?n determinada, e abonda con que se construia me
diante a combinaci?n de 5 I+ 7 s?labas. A cesura, demp?is da
quinta, ? un freazo no ritmo, pois isa quinta s?laba impede que
todo o verso se proxeite en iambos rigurosos. ?, pois, ?ste un
verso de ritmo quebrado, de zigzag. A , corrente do verso acha
unha resistencia que a obriga a se deter bruscamente e a per
curar cami?o cambiando de direici?n mediante tres (iambo) ou
dons (anapesto) r?pidos movimentos, que corresponden aos ictus
marcados en 7, 9,11 ou en 8, 11, respectivamente.
0 endecas?labo s?fico, con acento na carta s?laba, pode se
fracturar demp?is dise tempo forte. Producida a cesura, o pri
meiro membro ? tratado como un hemistiquio, podendo rematar
con verba cha. Como o endecas?labo s?fico se combina tradicio
nalmente co heroico, est? ben fundada nas leises da armon?a e
da I?x?ca a simbiose dises tres metros. E isto ?, precisamente, 0
que atopamos en Carr?.