26 BOLET?N DE LA REAL ACADEMIA GALLEGA
dade que o poeta, como int?rprete da s?a propria obra, houbera
adoutado.
Non xulgamos necesario po?er exempros que confirmen es
' tas ouservaci?ns, pois os feitos asinalados ?chanse patentes nos
sonetos de xeito abondante e doadamente reparabre. Po?er?
molos do artificio da similicadencia, que ? cic?is o m?is signi
ficativo. D?as Ti?as paralelas se non trazan de ordinario por
azar, sen?n meiante o cartab?n e a regra. Acretan, pois, estes
paralelismos o ritmo costructivo do pensamento po?tico de No
riega nestes versos, nos que se percura moi reflexivamente unha
armon?a mental e verbal que evidencia a finalidade est?tica,
case aut?noma en moitos casos. Anotemos:
Que nos montes de Arg?n eres pastora
e no Fondal da Gra?a tecedeira ".
Que nas rosas dos vales, que sorr?en;
que nos mantos dos pinos, que, se engr?en;
que nas blondas do mar, que se rebela ".
S?a esbelteza, prodixio de finura;
seu vestido, milagre de brancura 23.
Cada flor que ? pra o ermo unha festi?a;
cada doa que fulxe en cada espi?a;
cada pluma que brando torna un ni?o 24.
A. onda montuosa, air?n de escumas;
? tosco berce de guici?os, plumas;
? hostil ramaxe dos acibros, neve 23.
I ama a fror mareli?a, porque ? triste;
i a presencia do toxo, porque ? bravo 26.
?Mellor que a lus phebea? ?Celo torvo!
?Antes que o pintasilgo? ?Negro corvo! 27.
21 Do ermo, 1946, p?x. 92.
" Id., p?x. 132.
23 Id., p?x. 142.
" Id., p?x. 177.
25 Id., p?x. 178.
" Id., p?x. 195.
" Id., p?x. 195.