1
24 BOLET?N DE LA REAL ACADEMIA GALLEGA
moderna l?rica portuguesa a que determina este feito. Os so
netos que vai escribir, a?nda que mantendo o endecas?labo, co
m?n ou s?fico, cambian se cadra as rimas dos cuartetos, ?
decir, empregan rimas distintas no primeiro e no segundo; ou
sustit?en os cuartetos por serventesios, mantendo ou non no
segundo as rimas do primeiro; ou combinan un serventesio e
un cuarteto. Para os tercetos emprega con preferencia a dis
posici?n de rimas t?pica do soneto franc?s, e que Rub?n Dar?o
introduc?u na literatura espa?ola, ben que os franceses e os
modernistas usaran o aleixandrino, mentras Noriega conserva,
como dixemos, o endecas?labo. En Antero de Quental puido achar
este esquema, as? como en Ant?nio Nobre, en Teixeira de Pas
coaes ou calquera parnasiano ou simbolista
Hai versos que semellan arrincados a poemas de Guerra
Junqueiro, Eug?nio de Castro ou o saudoso Teixeira:
Na nudez adorable dunha estrela 9.
E bebe, irmao dos astros e das rosas ".
Ven dos ermos inh?spitos da l?a 11.
Tam?n dos portugueses tom?u Noriega a afici?n aos cul
tismos, que con anterioridade eran raros na s?a poes?a. Alg?ns,
como tremelucir 12 son caracter?sticos dos seus modelos. E deles
proceden os helenismos d? graf?a etimol?xica dende o ponto
de vista do lat?n: nympha 13, pytonisa 14, lympha 15, phebea 16,
symbolizar 17, lyra 18.0 poeta, que noutrora cultivaba un galego
enxebremente dialectal, e parec?a considerar err?neo todo intento
8 Resultan os seguintes esquemas:
a) ABAB CDCD EEF GGF (sete sonetos);
b) ABBA ABBA. CCD EED (seis);
c) ABAB ABAB CCD EED (cinco);
d) ABBA CDDC EEF GGF (un);
e) ABAB BAAB CCD EED (un);
f) ABAB ABAB CCD EDE (un).
9 Do ermo, 1946, p?x. 132.
'" Id., p?x. 193.
" Id., p?x. 207.
12 "?Oh, a inquiet? sideral...! ?O que nos dice / un sol que tremeluce...!",
Id., p?x. 212.
" Id., p?x. 142.
14 Id., p?x. 189.
'5 Id., p?x. 193.
'6 Id., p?x. 195.
" Id., p?x. 199.
18 Id., p?x. 203.