BOLETÍN DA REAL ACADEMIA GALEGA
Estudios e investigacións sobre o P. Sarmiento
31. 32. 33. 34.
35.
36. 37.
38.
39. 40.
Cedrón, Juan, Oración Fúnebre a la incomparable Reyna de España nuestra Señora Doña Isabel Farnesio, Santiago 1766; Arias Somoza, Arturo, Oración Fúnebre que en las reales exequias a la cristiana, ejemplar augusta memoria de la Reina Nuestra Señora doña Isabel de Farnesio, por la santa catedral de Mondoñedo, pronunció..., Santiago 1768. Cernadas y Castro, Diego, Obras, V, Madrid 1780, pp. 132. Cernadas y Castro, Diego, Obras, V, pp. 199233. Cernadas y Castro, Diego, Obras, V, pp. 268272. Cernadas y Castro, Diego, Obras, V, pp. 2902967. Consta de catro motes e outros tantos sonetos, outros 4 motes con catro décimas e, finalmente, dun mote e unha quintilla. In laudem Illustrissimi et Excellentissimi Domini, D. Joannis a San Clemente et Torquemada Oratio. Quam in recordationem sempiternam, et perennem animi grati sui significationem, concinnavit Dr. D. Michael Antonius de Montes a Piñeiro, Compostellae 1769. A composición aínda se acurta na segunda edición da mesma. Fernández Alonso, María del R. (1971): Una visión de la muerte en la lírica española. La muerte como amada, Madrid, Ed. Gredos, pp. 4767. Fernández Alonso, María del R (1971): op. cit. pp. 6879, 80106, 175181. Lapesa, R. ?El tema de la muerte en el libro del Buen Amor? en De la Edad Media a nuestros días. Estudios de historia literaria, Madrid, Ed. Gredos 1971, pp. 5375. Montes Piñeiro, M. A., Oratio, vid. Nota 35. Un repaso á bibliografía galega do século XVIII demostra que o latín quedou reservado para a
liturxia, para os libros de texto e só se utilizaba habitualmente nas conclusións e teses que se defendían na Universidade e nos centros relixiosos. En todo o século XVIII só atopamos tres ou catro produccións literarias en latín o que parece revelalo progresivo esmorecemento da lingua latina entre a nosa intelectualidade. Por iso a composición de Labrada nos merece unha atención máis demorada. 41. Ariès, Ph., Historia de la muerte en Occidente, Barcelona 2000; Infantes de Miguel, V., Las danzas de la muerte: génesis y desarrollo de un género medieval, Salamanca 1997; Tenenti, A., La vie et la mort à travers l'art du S. VI, París 1952; García Iglesias, J. M., ?Consideraciones sobre la idea de la muerte en la pintura de Galicia en el siglo XVI?, CEG, XXXV (1984); Infantes de Miguel, V., ?La muerte como personaje literario en los siglos XVI y XVII?, en ?Le personage dans la litterature du Siècle d'Or: Status et fonction?, París 1989; Panofsky, E., Mors vitae testimonium, Munchen 1964; Sánchez Camargo, La muerte en la pintura española, Madrid 1957; Tenenti, A., Il senso della morte e l'amore per la vita nel Rinascimento, Torino 1978. 42. Núñez Rodríguez, M., ?O concepto da morte no Medievo?, en Imaxe da morte nos inicios da Europa Moderna, Speculum humanae vitae, Museo de Belas Artes da Coruña, 1997, pp. 1819. 43. O profesor e amigo Xosé Luís Axeitos, verá reflectidas neste artigo moitas das ideas que debatemos nas nosas longas conversas na Academia Galega. Por iso, chega un momento en que un xa non sabe se as ideas lle pertencen ou se son compartidas. Que esta nota sirva de agradecemento para o amigo.
Nº 363
34