48 BOLET?N DE LA REAL ACADEMIA GALLEGA
7. Interior de eirexa.?Un tel?n negro ? o efecto de lumi
notecnia de unha raiola de lus que entrando pola dereita bat?a
no chan.
En realidade non era un decorado especial. Cons?rvase o te
l?n que serv?a tam?n de foro ao n.o 10.
P?xose moi poucas veces, a partir do 19287.
8. Roset?n oxival.?A m?is louvada das "presentaci?n es
c?nicas" de Castelao. Un inmenso "espello" como chamaban a
estas vidreiras os vellos mestres, ocupa toda a embocadura do
escenario, no primeiro telar. A mazoner?a ? a mesura do que se
reconstru?a en San Francisco de Pontevedra. Transparente, alu
meado dende o fondo por fortes "soles". Leva o Apostolado nos
radios, cunchas de vieiras nos entrepanos e anxos con filacterias
na coroa. Nas inscripci?ns o escomenzo do salmo 81 (80), "Exul
tate Deo", pois foi feito pra cantar o que compuxo Palestrina:
"Exultate Deo, adjutori nostro, jubilate Deo Jacob.?Sumite
psalmum et date tympanum, salterium jucundum cun citara.?
Buccinate in Neomenia tuba, in insignis die solemnitatis ves
trae". Claudio Losada gard?u o boceto, hoxe en poder do seu
irm?n Lu?s.
Estrenado, con aclamaci?ns a Castelao, o d?a 26 de marzal
do 1926.
G?rdase, da?ado pola humedade, no Museu de Pontevedra,
r.? 7631,
9. R?a.?Rincuncho de unha vila mari?eira con soportales
no primeiro termo. Noite. Az?es e brancos moi puros. Composto
pra a "Serenata de catro gal?ns a unha dona" de Borod?n. In
comprendido por moitos cando se estren?u, anque hoxe nos sor
prenda. Consider?use "cubista" e "ultra?sta" e mesmo d?xose
que era "novedad ex?tica". Miguel Rodr?guez sa?u ? defensa nas
p?xinas da "Galicia" de Vigo. Conv?n reproducir as s?as verbas:
"La decoraci?n de "calle" ha suscitado diversos comentarios
en determinada parte del p?blico que no comprende la raz?n
que tenga el pintor para dibujar inclinadas las paredes de las
casas. Conviene precisar que las "razones" por que se gu?a un
pintor escen?grafo no son las mismas que pueda tener un maes
1
A Sociedad Coral Polif?nica deposit?u no Museu todolos decorados que
conservaba; faltan s?io dous dos que fino Castelao: "P?rtico" e "R?a". ? 1
1
i
I