76 BOLETIN DE LA REAL ACADEMIA GALLEGA ?
dos cultos de importaz?n, outro culto popular, afincado 410s
vellos costumes que os pobos sume??dos conservan con teimosia
cal unha reliquia sagrada, e que nos pobos que viven libres,
garda a masa menos culta dos grandes agrupamentos urbans,
e ainda d? outros que non son tanto, vezando a sua pr?itica de
par c?s cultos ofields; cultos, os de caraiter popular, ben garda
dos nos grupos campesios nunca tan adiantados como no seu
conxunto os vilegos, e mais fideles conservadores do herdo de
lonxanas ?pocas, por raz?n de ser en xeneral o seu vivir, de non
tanta aitividade e adianto como o de aqueles, de onde promana
ese seu caraiter que se coidar?a inmutabre, polo que nos ofrecen
con meirande relevo e pureza, eses ? cultos e pr?iticas, que rpasado
o seu momento, masque sigan afincados nas concencias sinxe .
las, at?panse xa en cami?o de se perderen, season por enteiro en
boa parte, do mesmo xeito que foron esquecidos na cidade, se
non ? nesa masa a que aludimos; onde eisisten, a forza de facer
concesi?s ?s novas correntes, e polo renovo de elementos che
gados a cada hora do campo, mas, misturados de ?al xeito con
outras ideias, qu? pouco a pouco f?ronlles tirando a sua fiso
nom?a primeira.
En resume: de canto levamos dito podemos deducir, que a
eisistenza no noso pa?s de outros cultos mais modernos rexistra
dos pola historia, non empece pra que sen nos remontar as
culturas primitives dos nosos antergos aboengos, das que non
embargante coidamos que proven, praitic?ranse antre os galegos
prerrom?ns de par dos ,cultos de caraiter popular postreiros, o
mais primitivo do onto dens do ceo, conservando as vellas pr?i
ticas e formas de representaz?n das que ? unha sua manifestaz?n
ou mostra, a inscultura de que falamos.
LoIs CARRL