Estudos e investigacións sobre María Mariño
BOLETÍN DA REAL ACADEMIA GALEGA
Non palpo seu mundo cegomudo. (...) ¡Amigo pulo! ¿Aonde me erguiches tan afogadiña de hoxe? ¿En que teito farto de ti descanso? (...) ¡Ouh, amigo! Déixame, déixame túas redes que pousan ás túas medras. Escaleira teu erguer en intre baixo o tempo, fogueira que non se apaga, déixame no teu medrar quedo verba que nace soia, (...) (OCVC, pp. 159160).
Esa autorreferencialidade, en fin, tamén pon de manifesto como o eu, dende o seu rol de suxeito creador (poeta), procura sempre a palabra verdadeiramente autentificadora, reveladora, sen deixarse tentar por enganosos pulos. Desbota, así, falar manifestarse, verterse cando nesa forzapalabra non se recoñece, cando non descobre nela o signo iluminador (?Non ando sin de ti forma luz viva. Non ando, /non?), e mesmo prega acougo, agarda pois sabe como ben comenta Carmen Blanco (2007: 148) que ?(?) esta palabra certeira non se prodiga, mesmo resulta tremendamente difícil de encontrar, é case inasequible. Por isto é preciso agardala nunha longa espera poética, en actitude de total apertura receptiva, de total entrega?. Tal dirá a nosa poeta (5):
Calma, amiga, calma que tamén eu espero. No me empuxes. No me mandes falar o que non dis. Non mandes que de ti diga si hoxe non che conozo. (OCVC, p. 171)
AS VOCES DO DIARIO O diario caracterízase, no plano da modalización, por un verdadeiro ritual egotivo. Quere dicirse, con ese vertemento e encarnación do eu, obviamente dáse a tipoloxía dun discurso persoal rexido pola actitude de linguaxe de canción, cun eu que se fai voz e se actorializa como suxeito lírico. Por exemplo:
Vou buscando, busco mañá e non atopo, busco día e non o vexo. Todo cala afeito. Non atopo a pousa tarde nin sei do seu barullo. (...)
57
Nº 368