BOLETIN " DE LA 'R.E?L ACADEMIA GALLEOA' 28
relaci?n co reeto, especi?lmente' co tronco. Pnrez ser un producto ?
de importaci?n e non obra feita na Galiza.
Tr?tase, ; sen : d?bida, de unha imaxe de larario, mais non ?
doado interpretala a pirmeira ollada, xa ?que non est? craro o
contido da caixa que leva na m?n : esq?erda e . que d? a ideia de
frores ou froitos, mais tendo en conta que istes adoitan estar
nas imaxes sa?ndo de un corno, v?nse deseguida as mentes a
caixa' coas unturas que ?araiter?za a Xuno Pronuba, co que se
compaxinan ben . os , restantes elementos. .
A Xuno Pronuba adoitalevar .coma atributo unha caixa.:con
untur?s nunha m?n e .na outra a corno, s?mbolo da fidelidade
matrimonial, obxeto iste derr?deiro que falla n? nosa estatui?a
e que deber a ter na man direita, o que ?st? ide acordo Ca actitu
de de coller que ?presenta. A mesma d?usa ten as vegadas; no
canto do corno, un cetro, mais po1a postura da man coidamos
que non, ? iste o noso caso.
A'estatui?a'.de que tratamos, ?, pois, a deusa Xuno, presentada
eiqu?' como padroeira dos rec?n casados , (Pronuba).
0 culto a Xuno p?dese ollar representado na P'en?iisua por
14 l?pidas votivas, de elas unha na Galiza, duas en Portugal
e once no resto do territorio, figurando coma Regina, Augusta,
etc?tera, e n? galega coma "Matris Deum", mais 'en ningunha
coma Pronuba.
Di a l?pida da Galiza:
IVNONIS
RIS
DEVM
.
FLAVINA
? (H?bner, 2.521)
A leitura ademitida correntemente ? a de: IVNONIS MATRIS
DEVM AEMILIA FLAVINA.
Foi dada a co?ecer en 1755 por don Pedro Gonzalez de Ulloa,
quena atopou no adro da eirexa de Albarellos, preto de Monte
rrei (Ourense) "grabada en un pedestal o basa de estatua", que
seguramente seria un ara. I?orase onde foi t?r.
0 culto a Xuno non se atopa, pois, moi espallado na nosa
19
?