56 BOLET?N DE LA REAL ACADEMIA GALLEGA
fastas de cofrad?as que hab?a na parroquia e que foron prohibi
das polos visitadores. Hasta fai poucos anos o d?a de San Mar
cos iba a procesi?n deica o Campo e dende al? benzo?banse as
terras da parroquia.
Cruces de adorno enc?ntranse sobor dos portales no remate
das paredes de varias casas que responden ? traza dos pazos, e
forman un gracioso s?mbolo, a maneira de blas?n, construido
encima do muro e formado por d?as pir?mides e a cruz no me
dio, ven sendo a confirmaci?n da Fe dos moradores da casa.
Tam?n aparecen as cruces embutidas nos tranqueiros das por
tas de entrada das casas, e nos difrentes xugos do carro, do
arado e da grade. A devoci?n e confianza na Cruz ? tan grande
que se lle riscaba co aguill?n da vara nos cornos da xugada
cando se apu?a o carro pra sa?r con el a facer un traballo.
Os cruceiros con imaxen son de difrentes modalidades con
arreglo ?s figuras que os componen. O m?is sinxelo non ten
m?is que d?as figuras: Noso Se?or nunha banda e na cara opos
ta a Virxen na s?a Soedade. Outros cruceiros t?n difrentes es
ceas tanto na cruz como na vara. Noso Se?or est? en casi todos
solo, pero en alg?ns ten na s?a dreita unha figura, santo ou
anxo, pra recoller o Sangue da lerida do costado como ten o de
Carballedo (fig. 3), e a ti?a tam?n o cruceiro de Barreiros, obra
de Xos? Cervi?o, autor de cruceiros e calvarios en moitos lu
gares de Galiza. O cruceiro de Barreiros f?xose ? devoci?n de
Bernaldo Garc?a do lugar de Vilal?n, en Loureiro, na encruci
llada do Rabistel. As figuras de recoller o Sangue de Noso Se?or
ten na tradici?n popular unha relaci?n cos misterios da remi
si?n das culpas e deprend?ase, con arreglo a ese misterio, unha
oraci?n pra rezar os viernes do ano:
O sangue que d'El ca?a
Ca?eu nun c?liz sagrado,
O home que a bebere
Ser? bienaventurado,
Neste mundo ser? rey
No outro rey coronado.
Quen esta oraci?n dixer
t?dolos viernes do ano
saca unha alma de pena
e a s?a dun gran pecado.