BOLETÍN DA REAL ACADEMIA GALEGA
Traballos de investigación e estudo
?¡¡¡Compostela!!!? [...] todos los fieles cristianos que confesos y contritos visiten este santo templo y en él pidan á Dios el remedio de las necesidades de la Iglesia y del reino, pudiendo ser absueltos de todos sus pecados, aun de los reservados al Papa y ganar indulgencia plenaria, prévias dichas circunstancias, todos los dias del año en que cayere en Domingo la fiesta principal del Santo Apóstol y Patron de España, que se celebra el 25 de Julio, como aconteció este año. El Santo Jubileo romano solo tiene lugar cada 25 años, esto es, cuatro veces cada siglo; pero el Compostelano se puede ganar todos los años en que, como va dicho cayere en Domingo la festividad de nuestro Santo Apóstol y Patrono.
Ó Apóstol Santiago Todos os anos que é Domingo o dia 25 de xulio festa principal do bendito Apóstol SantIago, é todos os dias ano santo, ou de xubiléo n'esta Santa Iglesia; e todos os cristianos poden ser absolvidos de todos os pecados, ainda dos reservados á o Papa (menos o da herexia mista) confesándose bén, e visitando devotamente a Santa Iglesia Catedral, rezando ou orando alí conforme á intencion dos Papas por as necesidades da Santa Iglesia e do reino. Pra entender algo da grandiosidá de esta regalía, hai que saber que solo en Roma hay outra igual, mais non é sinon de 25 en 25 anos, e con mais obligacions de penitencia; e en Compostela é, como vai dito, todos os dias do ano que cái en Domingo o dia 25 de xulio (3.2).
Ademais, a interrogación retórica que pecha o artigo (?¿Cuanto no debemos gloriarnos los españoles, y mas aun los Compostelanos de privilegio tan singular??) presenta certo paralelismo con fragmentos d'Ó Apóstolo Santiago coma: ?¿Non vos parece, meus amiguiños, que ésta grandiosa regalia vale máis, que todo o ouro do mundo? ¿E non chorades d'alegría pensando nô grande thesouro que temos en Hispanha?? ou ?¿Cantas gracias non debemos dar decote á o noso bon Deus por tales favores??. Pero, como explicar estas coincidencias? Na nosa opinión, puido producirse unha das seguintes situacións: ? que tanto o artigo ?¡¡¡Compostela!!!? coma Ó Apóstol Santiago acudisen a unha fonte común nesta parte (redactada necesariamente antes de 1801); ? que o artigo, publicado en 1875, servise de fonte para o prego, publicado despois dese ano. Poderiamos pensar de novo que os editores d'Ó Apóstol Santiago botaNº 367 248