336 BOLET?N DE LA REAL ACADEMIA GALLEGA
sada Di?guez, os alicerces do "Seminario de Estudios Galegos"
e do "Museo de Pontevedra"; encetou pra Galicia os traballos
da Psicotecnia Escolar e fixo discipros que hoxe o honran;
acompa?ou a Castelao nos tristeiros d?as da morte do filio el
do viaxe a Par?s, en percura da vista; fundou conmigo e sostivo:
a "Logos", bolet?n cat?lico mensual; investigou o rom?nico;i
soupo moito de liturxia, de haxiograf?a, da estampa xaponesal
dos primitivos, do moderno estilo... e, no terreo da m?sica, inl
teresouse a fondo polo gregoriano, pola polifon?a, pola ()per ' j
de Wagner, polos "cinco", pola "Schola Cantorun" parisiense..
Autodidacta nos estudos de armon?a, escomenzou moi tard
a compo?er. Nacera en Compostela no 1891 e as suas primeir .1
obras son dos anos trinta. Estrenou, por vez primeira, cumpn
dos xa seus coarenta. E soupo compaxinar a sua profesi?n
nada l?rica, de Inspector da Facenda, con tantos atra?ntes mesi
teres. Ten un pasto indiscutibre na historia da m?sica galeg?
pola fondura, o senso do "noso", a sabia escolleita das melod?as
do pobo, a dinidade do seu tratamento, o pulo creador, o fon0
cultivo art?stico, de lector incansabre de obras egrexias... Unha
sinfon?a "Keltia"; unha "suite", "Chucurruch?" pra frauta 1
cordas, evocadora do Corpus pontevedr?s; os apuntes paisax?si
ticos do "Para?o"; "Abrente" pra tres viol?ns e piano; outraf
pezas curtas; e, pra voces, a "Cantiga en sol menor", sinf?nico;
coral; dez obras pra canto "a capella" sobre temas galegos;
sete "Heder" tam?n encol de cantigas do pobo, de textos medid
vais (Bernal de Bonaval) e de poetas do poso tempo (Garc?a
Lorca); as primeiras aportaci?ns ao canto lit?rxico en lingal !
galega, entre elas a Misa "Deus Fratresque Gallaeciae" e outra ls ,
obras relixiosas de grande alento como o "Miserere". r
De mans dadas con Blanco Porto, e ca exuda inicial M. O j
consello de S?nchez Cant?n, Lousada, Castelao, o P. Luis .r
Fern?ndez...
dra, en 1oita cun ambente musical enrarecido pola cursiler?a 1
o abandono. Poucos sab?an ent?n da m?sica medieval, dos cal:
cioneiros tard?os, dos lutistas, dos grandes mestres de Capeta
do s?culo de ouro... A primeira actuaci?n en Madrid f?i ,113"
deslumbramento pra os que endexam?is ouviran a BYrd, a,rdli
sualdo da Venosa... Polo que di a Galicia, non se editara all'3? ,,
o "Cancioeiro Musical" de Sampedro Folgar, nin iniciara1
a sua colleita, e os coros que fundara Perfecto Febco? Pod?a' J
i
I