256 BOLET?N DE ` LA REAL ACADEMIA' GALLEGA
lembrar os arbres postos noutros .lugares dediante da casa
dunha moza a quen se coida merecente de honra especial.
Tocantes ao sinificado do arbre de Maio, os pareceres
(Maunhardt, Frazer (1); Sartori (2), Aranzadi (3), Fil
gueira Valverde (4) andan d'acordo en que repersenta o es
prito da, vegetaci?n, e,; en que procede dos cultos agrarios pro
' pios dos pobos sedentarios cultivadores da terra, cuia vida
pende nas colleitas e na ordeada reproduci?n dos fen?menos
naturais, que se precuraba asegurar con cerimonias simb?li
cas respondentes ? chamada magia simp?tica. Unha delas
ser?a a de matar en efigie ao inverno (en Galiza o Enlroido
de palla que se queima en moitos sitios) e entroizala prima
veira en : figura d'arbre verdecente, ou das diversas sortes de
Majos cuia chegada sa?dase e cel?brase.
A estas cerimonias agrarias compre referir., polo tanto,
salvo ulteriores escrarecimentos distes asuntos, ; o Maio de
Laza, que al? semella ter conservado un caraute mais colec
tivamente popular, poder?amos dicir mais tribal.?pola par
ticipaci?n de todolos veci?as. que noutras partes.
Ad?n e Eva. .Mais o esprito da vegetaci?n repers?n'tas?'
tam?n en moitos lados en figura hum?n. Pode ser un home
ou rapaz : o Rei de Majo (Maik?nig, das tradici?s germ?ni
cas) ou unha moza: a Rai?a de Majo ou Maia (Maik?nigin,
1lMair?slein), ? que compre referir a Mala de moitas localida
des hespa?olas (5), ou unha parexa :' os Noivos, Reis, Con,
des ou Se?ores de Mai:o. Non sempre son persoas de carne
e ?so quen os repersentan, poden ser bonecos, como ,acon
tez nalg?s sitios de Inglaterra (6), Alema?a (7), etc. Como
Rei de Majo temos que considerar o Maio galego cando apa
rez repersentado por un rapaz coberto de ramallosa verde
e de froles, como en Santiago, Gru?a, Pontesdeume, Viveiro,
(1) The Golden Bough, vol. II, p. 72.
(2) Hw?rt. d. d. Aberglaub:ms, Maibaum.
(3) Enciclopedia Espasa, verba Mayo'.
(4) A leste dos Majos, p. 3.
(5) FILGUEIRA VALVERDE, ob. cit. p. 25, e na bibliograf??a; llw?rt.
d. d. Aberglaubens, Maih?nig; F. NICOLAY, ob. cit., p. 61.
(6) Hw?rt., loc. cit. ?
(7) Ibid.
. ~