254 BOLET?N DE LA' REAL 'ACADEMIA'GALLEGA?
O costume existe, tam?n en Portugal (1) .e tam?n ben es
teso en Castela (2).
Tr?tase dun antiquismo rito agrario esteso por toda
Europa, e que aparez ,'como sendo j? tradicional no " s?cu='
lo XIII (3). Existe nAlema?a (1l7aibaum;,Maibusch ou singe
1am.ente Mai), na Inglaterra (Maypole,' May), en Francia
(arbre de Mai, Mai), etc."Non sempre se fai pol=o mes 'de'
maio, sen?n tam?n pol=o Pentecost?s ou'po1o San Johan (4).'
O qual perm?tenos por en relaci?n os arbres de Maio de Laza
e d'Entrimo' cos que nOLltraS localidades 'galegas e pOrtugueL
sas erguen polo Entroido, moitas veces en compa?a, dun
monifate de palla que leva o nome de Entroido ou`Me??:"
N=Aleina?a,' en;Francia; Inglaterra,' Castela; vai a gente
como ^ en 'Laza; a noite anterior, precuralo Maio c quaerere
Majum, como din' os' documentos medievais (5), que "'?` un'
arbre de moito grand?r, bidueiro, abeto, tilo, etc. ;As' veces
os moste?ros e grandes se?ores impu?an coma censo foral o
proporcioar o arbre de Maio (.6),: e en Francia os da ` curia?
obtiveron de Francisco I o privilegio d'ireir:escoller o ' Majo
nas devesas do Rei (7):
Tragu?ano ?s veces con gran pompa; Stow descrebe a
traguida tdun Majpole na Inglaterra, levado por vinte e ata
corenta jugadas, de bois, cos cornos, adornados de froles, e
acompa?ado por unhas trescentas persoas (8).
Chant?bano no meio da aldeia ou no mercado da cib
.dade (95, ou dediante da casa da , autoridade do lugar, (bur
gomaestre, etc.) ou daquela onde se junta o tribunal,. mais
~: ,,.
(1) . `FILGUEInA VALVERDE, Ob. cit., p. 22.
;; i (2) . TOM?S ' ,MAZA SOLANO, El auto sacramental '