MANUEL MURGUÍA
Nena das soledades ¿de que te doies? ¿Son os teus tristes males males d'amores? Dios n'o permita, que os amores son rosas rosas e espiñas.
133
...En resumo: a partir de 1856 Murguía ?ademais do traballo profesional na prensa de Madrid? conta en Galicia co primeiro órgano de expresión case propio. Mais esa presencia en La Oliva coincide ?non por casualidade? coa aparición da súa sinatura noutro estilo de prensa periódica madrileña de máxima importancia intelectual e artística na España do outro fin de século. O PERIODISMO GRÁFICO Aquel ano (1856), polo éxito de La Oliva en certa medida, veranea en Galicia. Normaliza ?no posible? a situación familiar, e fai intenso rastrexo de materiais de campo. Froito da colleita de documentos e tradicións de carácter folclórico, histórico e lendario, unha crónica mereceu honores de publicación nas páxinas do semanario gráfico máis antigo e prestixioso de Madrid: O Semanario Pintoresco Español. A dirección, naquelas horas terminais da revista, fora dar ás mans dun novísimo Eduardo Gasset e Artime (n. en Pontevedra, 1832), progresista tamén, moi vinculado á cidade de Vigo. Tiñan a mesma idade, vivían en Madrid, pero non se coñeceron nin se respectaron ata ese intre. Entusiasta de La Oliva, onde anunciaba o S e m a n a r i o, Gasset estaba a punto de se converter ?como empresario? noutro nome atlántico e galego de máximo relevo na historia do periodismo (progresista) español. Despois deste esporádico contacto de 1856, sempre mostrará estima polo traballo periodístico e literario de Rosalía e Murguía (levou este ás páxinas de La Ilustración de Madrid e ós Lunes, tan famosos, do I m p a rc i a l). Fundado e dirixido por Ramón Mesonero Romanos (El Curioso Parlante, n. en Madrid, 1803), o Semanario Pintore s c o tiña tras de si vinte anos de prestixio. De Larra á xeración de Murguía, a pasada por esta revista era necesaria para ser alguén na vida intelectual española. Os gravados en madeira, metidos