Membros da Academia Pleno De honra De número Correspondentes

Alejandro Barreiro Noya
Santiago de Compostela, A Coruña, 04/06/1874


12/03/1936


E. Rodríguez González, F. Maciñeira y Pardo de Lama, R. Cabanillas Enríquez, M. Lugrís Freire e F. Estrada Catoyra


Bernardo Barreiro de V. V. y su tiempo.




Fernando Martínez Morás


Rosario Álvarez Blanco (06/06/2003 - )
Jenaro Marinhas del Valhe (25/02/1978 - 01/07/1990)
Antonio Iglesias Vilarelle (29/12/1951 - 11/05/1971)
Alejandro Barreiro Noya (12/03/1936 - 22/11/1948)
Evaristo Martelo Paumán del Nero (16/06/1921 - 31/03/1928)
Eduardo Pondal Abente (04/09/1905 - 08/03/1917)


Naceu en Santiago de Compostela o 4 de xuño de 1874 e morreu na Coruña o 22 de novembro de 1948. Foi escritor, xornalista e un apaixonado estudoso da arte galega. Tamén foi membro da Real Academia Galega e o seu Secretario.

O seu pai, Bernardo Barreiro de Vázquez foi un activo xornalista republicano que decidiu emigrar a Arxentina co fracaso da primeira República, en 1873, e para o cal a pintura decorativa sería a súa profesión. Así, desde moi cedo, a vida de Barreiro Noya estivo vinculada á arte, moi especialmente á pintura, e ao xornalismo. A súa mocidade desenvolveuse entre a Coruña, onde estudou Bacharelato, e Santiago de Compostela, onde se licenciou en Maxisterio.

Iniciou a súa carreira xornalística no diario La Voz de Galicia da Coruña, onde comezou traballando coma tipógrafo, seguiu exercendo de redactor e finalmente director desde 1914 até 1937. Foi correspondente informativo e literario dos xornais máis importantes de España e de América, coma El diario español, de Bos Aires e o Diario La Marina, da Habana. 

Ingresou na Real Academia Galega o 12 de marzo de 1936, pola proposta de Eladio Rodríguez González, F. Maciñeira y Pardo de Lama, Ramón Cabanillas, Manuel Lugrís Freire e F. Estrada Catoyra. Foi secretario da Corporación desde o 13 de decembro de 1942 até o 19 de xuño de 1944 e desde o 15 de outubro de 1944 até o 23 de novembro de 1948. Pertenceu á Academia Provincial de Belas Artes da Coruña, pero tamén á de San Telmo de Málaga, amosando o seu dilatado interese e merecido recoñecemento nas artes plásticas. Así, a Asociación Local de Artistas da Coruña escolleuno como socio de mérito. Esta inquietude en todos os aspectos das manifestacións artísticas levouno a participar do coro do orfeón coruñés El Eco, conducido polo músico ferrolán José Castro, Chané.

Se ben publicou os libros Del arte gallego. Exposición Regional 1917: Bocetos de crítica (La Voz de Galicia, 1917), cun prólogo de Antón Villar Ponte, e mais La ruta de La casa de la Troya: estampas, sugestiones y recuerdos (Eneos, 1948), o certo é que a maior parte da súa obra se encontra espallada en diversas publicacións da época. A súa produción poética, por exemplo, aínda non foi escolmada e pode consultarse en distintos números da publicación Album literario. No entanto, foi o ensaio o xénero máis coñecido por Barreiro Noya e as artes plásticas e a historia de Galicia os temas máis recorrentes na súa obra. Así o manifestan os numerosos artigos da súa autoría que se recollen no Boletín da Real Academia Galega e noutras publicacións como Galicia diplomática, Tierra Gallega, Cultura Gallega, Finisterre, Anuario Brigantino ou Centro Gallego: órgano de la colectividad gallega en el Uruguay



Dicionario

Novas da Academia

Subscríbete

Normas ortográficas e morfolóxicas do idioma galego

Descargar

Vocabulario Ortográfico da Lingua Galega

Consultar

Hemeroteca Virtual Galicia nas páxinas dos seus xornais.

IR

Cuberta do Boletín 376

Boletín da Real Academia Galega
nº 376

Descargar

Cadernos de Lingua
nº 35

Descargar